niedziela, 9 lutego 2014

Kursik filmowy - jak wrabiać plisę

do np. swetra z koła.

35 komentarzy:

  1. I wszystko jasne.
    Dzięki Dorotko ;-))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pięciu pruciach doszłam do podobnego sposobu, ale bez przekładania oczek, tylko je przewlekałam (oczko z plisy prze oczko ze swetra albo odwrotnie). W sumie chyba tak samo to wychodzi. Niemniej jednak jestem dumna z siebie :) A sweterek z koła spodobał się córce. Dziekuję za kursik. Pozdrawiam i podziwiam Pani prace
    Urszula

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale,dzięki wielkie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za przejrzystą instrukcję. Po ponad 20 latach przerwy wracam do robienia na drutach. Pozdrawiam serdecznie
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję, na pewno niebawem się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też obejrzałam filmik, robiłam ostatnio twoją wesje sweterka i dokładnie tak samo zaczęłam robić plisę, ale potem po lewej stronie jak dochodziłam do brzegu koła to nabierałam oczko koła z drutu i od razu przerabiałam razem dwa oczka po lewej stronie. wyszedł mi warkoczyk po lewej, jak zauważyłam u ciebie jest to prawa strona. Drapanko za uszkiem dla kota.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za pokaz , udało mi się dość do tego samej , więc dumna jestem bardzo . Nadal będę śledziła Pani bloga i podziwiała Pani "udziergi"

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Pani Doroto za tego bloga. I dzięki za łopatologiczne objaśnienia w kursikach. Zabrałam się za sweterek z koła i myślałam o tej plisie jakby ją ładnie wmontować. No i proszę otwieram "Swetry Doroty", a tam moja odpowiedź. Ma Pani talent i pomysłów bez liku. Pozdrawiam Jola Sz.

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki Pani Doroto to teraz juz mam komplet wiedzy troche obawiam się czy dam rade zrobic sweter z koła ale napewno spróbje narazie musze skończyć sweterki dla wnuków pozdrawiam.Gosia T

    OdpowiedzUsuń
  10. Super filmik:) ja jestem Twoja fanką!!!! Luiza

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za kursik. To ogromne ułatwienie. Próbowałam zrobić plisę, ale nie wychodziła ładnie. Teraz mogę wziąć się do pracy:))
    Serdeczności.Ivaszka

    OdpowiedzUsuń
  12. Kursik rewelacyjnie poprowadzony. Tylko melodyjka strasznie mnie wkurzała, ale ogrom wiedzy jaką serwujesz na swoim blogu zrekompensował mi moją irytację. Chyba jestem czepialska i starej daty ale musiałam Ci o tym powiedzieć. .
    Bardzo lubię u Ciebie bywać, u Ciebie, śledzę wszystkie wpisy, odgapiam pomysły, garściami czerpię wiedzę. Za to pięknie Ci dziękuję i serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie słyszałam żadnej melodyjki.... Kotka owszem:)

      Usuń
    2. Ja żadnej muzyki nie podkładałam, widzę, ze kursik się przydał,
      pozdrawiam

      Usuń
    3. Bardzo przepraszam za posądzenia, melodyjka to sprawka mojego męża . Taki dowcip mi zrobił- .Przy otwarciu przeglądarki blogami włącza się muzyczka. Dostał już burę . Niemniej jeszcze raz przepraszam za niesłuszne oskarżenia. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Dorotko, Od tej pory tylko filmiki, bo miło Cie słuchać:)!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wytrzymałam i też robię sobie ten sweterek,ale zastanawiam się czy ta pliska wyszłaby dobrze ściegiem ryżowym ? :).Pozdrawiam.Ela

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta metoda wydaje się taka prosta... Dziękuję za tak dokładne wyjaśnienie. Niebawem pewnie sama skorzystam z Twoich opisów, bo te swetry z koła są dla mnie ARCY:):):) Muszę tylko skończyć męski sweter i zabieram się za serwetkowy:):):)

    OdpowiedzUsuń
  16. A czy można zacząć od łańcuszka? Bo nie wiem za bardzo, jak potem ładnie tę plisę zakończyć bez szycia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie rozumiem-do czego ta plisa?

    OdpowiedzUsuń
  18. fantasticke, Bravoooooooooooo.dakujem velmi velmi pani Dorotka:-))))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  19. A jeżeli podwójne nici, to ile trzeba ich kupić?

    OdpowiedzUsuń
  20. A jeżeli podwójne nici, to ile trzeba ich kupić?

    OdpowiedzUsuń
  21. A czy plisa jest ciągle ze stałej ilości rzędów w stosunku do nabieranych oczek?Jezeli plisa będzie bardzo szeroka to chyba trzeba dodać dodatkowe rzędy. Nic w tym temacie nie piszesz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokazuję zasadę wrabiania plisy, reszta zależy już od twórcy, pozdrawiam

      Usuń
    2. Pani Dorotko, ja jestem w swetrach raczkująca... czy mogłaby Pani coś podpowiedzieć odnosnie plisy. Myslę o tym co napisała "nanunana".
      Żeby plisa się zaokrąglała, to jak z tą ilością rzędów? Czy to jakieś rzędy skrócone się robi? Jeśli tak to z jaką częstotliwością?
      Proszę o jakąś małą podpowiedź.....

      Usuń
    3. Ja nie dodaję oczek, plisa w kołowcu sama się zaokrągla, pozdrawiam

      Usuń
    4. Dziękuję za odpowiedź

      Usuń
  22. Kurs fenomenalny. Prosto i na temat. Bardzo dziękuję, przydał się bo właśnie robię "jajowatego" kołowca wg Twoich wskazówek. Ala

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy to się robi tak że na każdy rząd z plisy bierzemy jedno oczko z koła? Przeciez oczka nie są kwadratowe.... Napiszcie czy dobrze zrozumiałam bo boję się zacząć.... Czy trzeba to jakoś przeliczać / dodawać / ujmować?

    OdpowiedzUsuń
  24. Oczko z ostatniego rzędu kołowca ( na filmiku to oczka rękawa ) przerabiamy z jednym oczkiem plisy RAZEM i mamy zawsze tą samą liczbę oczek w plisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje. Nie wiem jak to sie dzieje ale rzeczywiscie wychodzi! Skonczylam pierwszy w zyciu kołowiec wg Twojego kursu i stal sie juz moim ULUBIONYM swetrem. Teraz na drutach kolowiec mikro dla córki. Dzieki za inspirację, cudowne są Tw
      oje swetry!

      Usuń
    2. Dziękuję i życzę kolejnych udanych i noszonych sweterków, pozdrawiam

      Usuń